Bir
David Cronenberg filmi... Sarmal kurgusu ve çarpıcı finaliyle Cronenberg'in
sanal gerçeklik çağına bakışını yansıttığı filmidir. David Crononberg’in Videodrome
(1983) ile başlayan sanal gerçeklik ve makine –oldukça ilkel anlamda TV ve
video– bütünleşmesi 1999’da eXistenZ filmiyle video oyunları üzerinden
yansıtılır. eXistenZ’da siberpunk’ı çağrıştıran yıkıntı bir garajda
omurilikten özel bir aletle siberuzaya bağlantı portu açılmaktadır. Bu porta
bağlanan konsollar organik hissi veren canlı makinelerdir. Yani insan
makineleştirilirken bünyesine uygun organik, canlı konsollar kulanılmaktadır.
Yapay gerçeklik ise bir tür terapist ya da roleplay anlatıcısı tarafından
kurgulanmaktadır.Konusu itibariyle "Antenna Research" şirketinin en
yüksek düzeydeki yöneticilerinin yeni yarattıkları "eXistenZ" adlı
sanal gerçeklik oyununu test etmek üzere biraraya gelmesiyle başlar.Ama oyunun
esas yaratıcısı, akıllı, popüler, seksi Allegra Geller (Jennifer-Jason Lee)
aralarında en heyecanlı olanlarıdır. Yarattığı oyuna son derece
inançlıdır.Oyuna katılacak gönüllülerin heyecanı da hissedilmektedir. Onların
en çılgın fantazileri ve gerçek arasındaki çizgiyi sonsuza dek yok edecek maceraya
hazırdırlar.Sonunda büyük an gelir, sabırsız oyuncular hayatlarının en büyük
macerasına doğru yola çıkarlar. Fakat aniden fanatik bir suikastçı tarafından
saldırıya uğrarlar. Teröristin amacı o yeni oyunu ve icat edeni yok etmektir.
Allegra kendisini ve eXistenZ'i Ted Pikul'un (Jude Law) sayesinde son anda
kurtarır. Bundan sonra bir kovalamaca başlar. Fakat oyunun makinası büyük hasar
görür. Hasarın ne kadar büyük olduğunu tespit edebilmek ve onarmak için
Ted'den, aleti vücuduna koymasını ister. Böylece ikisi oyunu birlikte oynamaya
başlarlar. Bir yandan anti-eXistenZ protestoculardan kaçan ikili, aynı zamanda
hiç bir şeyin göründüğü gibi olmadığını ve oyunun kötü taraflarının gerçeğe
dönüştüğü bir dünyada kendilerini korumaya çalışırlar.
FİLMİN AFİŞİ :
FİLMDEN KARELER :
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder